Sommerhilsen fra Mortensrud skole-VI- på Mortensrud skole!

Sommerblomster

På vegne av alle oss som arbeider på Mortensrud skole og Aks vil jeg takke for et godt samarbeid dette skoleåret. VI har sammen med dere arrangert høstfest, sommerfest, Elfokvelder, foreldremøter osv- i tillegg til at VI har samarbeidet tett med flere av dere foresatte for å sikre alle elevene et trygt og godt skolemiljø. VI- på Mortensrud er helt avhengige av å samarbeide tett med dere foresatte for å skape en god skole- sammen med dere skal vi sørge for at elevene trives og lærer mest mulig. Husk å ta kontakt med oss, hvis det er noe dere lurer på eller bekymrer dere for.

VI på Mortensrud skole oppfordrer alle foresatte til å oppmuntre barna til å lese og regne minimum 30 minutter hver dag gjennom hele ferien. Skal våre elever få det livet de ønsker seg, er det viktig at de bruker tid gjennom ferien for å trene på lesing og regning. VI oppfordrer dere til å snakke med lærerne om tips til hva elevene kan jobbe med, trenger dere boktips- ta kontakt med Deichman-bibliotek på Mortensrud senteret. Meld også barna deres på lesekonkurransen www.sommerles.no. Ferien er lang, så bruk tiden godt til å hjelpe barna deres med å bli enda flinkere til å lese, skrive og regne.

VI på Mortensrud skole opplever mange positive tilbakemeldinger fra dere foresatte. VI synes det er veldig hyggelig at dere foresatte gjennom brukerundersøkelsen dere foresatte svarte på mener at VI på Mortensrud har den beste Aktivitetsskolen i hele bydel Søndre-Nordstrand. VI på Mortensrud arbeider hele tiden for å gi barna deres en best mulig skole og Aks- derfor er meningene til dere foresatte(og elevene selvsagt ) svært viktige! Vi setter pris på både ris og ros.

I forrige uke fikk klassene som skal ha nye kontaktlærere beskjed om det. Ta kontakt med leder for trinnet hvis det er noe dere lurer på, eller ønsker å formidle til ny kontaktlærer.

Takk for samarbeidet til alle de fine elevene våre, dere foresatte og FAU.

VI gleder oss til å se dere igjen til et nytt skoleår 19. august!

På vegne av Mortensrud skole og AKS

Hebbe, rektor