Hifza fra 7b ble Oslos fylkesvinner i tegne- og skrivekonkurranse

Hifzas tegning

Aftenposten Junior, UNICEF Norge og det Internasjonale barnekunstmuseet inviterte 5.-7.klassinger til å tegne det de ville savnet mest om de måtte flykte hjemmefra.

Hifzas tekst

Hvis jeg måtte flykte, ville jeg savne mest huset mitt, kjæledyret, vennene mine, skoloen min og stedene jeg drar til. Jeg ville savnet dette mest fordi det er noen jeg bryr meg om. Stedene jeg drar til med vennene mine er blitt til minner, skrev Hifza.

Nedenfor ser vi Hifza ved siden av en forstørret utgave sitt eget bidrag i Rådhusgalleriet 13. desember. Her møtte hun blant annet Kronprinsesse Mette-Marit som delte ut diplomer og brødrene Bård og Vegard Ylvisåker som opptrådte med en spesiell versjon av superhiten "The Fox".

Hifza foran sitt eget bidrag i Rådhusgalleriet 13. desember

Hifza intervjues

På bildet ser vi Hifza intervjues av en journalist fra NRK.

Over 4000 elever fra hele Norge sendte inn tegninger til konkurransen . En jury fra UNICEF plukket først ut èn vinner  fra hvert av landets 19 fylker. Hver av disse får et årsabonnement på Aftenposten Junior.

Gratulerer Hifza!